Hogyan szoktassuk rá a gyereket a vízivásra?


2017. 07. 18.

Hogyan szoktassuk rá a gyereket a vízivásra?


A 30 fok feletti hőmérséklet nem csupán a felnőttek és idősek, hanem a gyerekek szervezetét is megviseli. Ebben az időszakban a folyadékfogyasztás egészségünk megőrzésének kritikus pontja. Íme pár tanács, hogy a gyereket rávegyük a vízivásra.

A gyerekek testének víztartalma valamivel nagyobb, mint a felnőtteké ezért a megfelelő hidratáltság esetükben rendkívül fontos a testi fejlődésük és a tanulási teljesítményük szempontjából.

Egy kisiskolásnak, aki 6-8 éves, napi másfél liter tiszta folyadékra van szüksége. A legjobb, ha a gyerek tiszta vizet iszik, mivel az üdítőkben és gyümölcslevekben köztudott, hogy rengeteg a cukor, így ezek nem igazán egészségesek. De hogyan vegyük rá, hogy igyon?

 

Mutassunk példát

Igyunk mi is rendszeresen és közben mindig kínáljuk meg a gyereket is.

 

Tudatosítsuk bennük miért jó a víz

Érdemes már egészen kicsi korban tudatosan arra nevelni a gyereket, hogy szeressen inni. Meséljünk nekik sokat arról, hogy miért jó inni: egészséges lesz, jobban fog teljesíteni az iskolában esetleg sportolás közben.

 

Vigyünk bele változatosságot és játékosságot

Kínáljuk a vízet változatosan. Töltsük színes pohárba esetleg figurás kulacsba. Válasszuk ki közösen a gyerekkel, hogy milyen gyümölccsel ízesítsük a tiszta vizet.

 

Mondjunk újat

A gyerekek szeretik befogadni az új információkat és szeretnek okosnak tűnni. Érdeklődési körüknek megfelelően tanítsunk nekik újat minden egyes ivás alkalmával.

Fontos, hogy a  legkisebbeket napközben félóránként kínáljuk meg vízzel, az iskolásoknál pedig mindig legyen egy kis üveg, amiből a nap során vizet ihatnak. Ha az iskolás gyereknek délutáni elfoglaltságai vannak, szakkörök, edzések, figyeljünk arra, hogy erre az időtartamra is elegendő folyadék jusson.

Soha ne várjuk meg, hogy a gyerek szomjas legyen! Ha egy gyerek nem iszik elég folyadékot a nap során, akkor romlik a koncentrációs képessége és a rövidtávú memóriája is. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy minden nap elegendő folyadékot juttasson a szervezetébe.

A fentieken kívül számos dolog van, amit kipróbálhatunk, hogy fokozzuk a vízfogyasztást. Bátran kreatívkodjunk, hogy megtaláljuk a megfelelő megoldást!

 

 


Téma további cikkei

2017. 10. 03.

3+1 jel, hogy nem iszol eleget

Nem lehet elégszer elmondani, hogy mennyire fontos a megfelelő napi folyadékbevitel, de sajnos még mindig nem vesszük elég komolyan. Néhány jel, ami arról árulkodik, hogy ideje változtatnod ezen az egészséged érdekében!

tovább


2017. 07. 25.

Csapvíz vagy ásványvíz?

Nyáron a folyadékpótlás fontosságát hangsúlyozza minden fórum. De vajon a csapvíz vagy az ásványvíz a jobb megoldás a szomjoltásra? Esetleg van egy harmadik is?

tovább


2017. 07. 13.

Víz diéta?!

A víz jóllakottság érzetet kelt, gyorsítja az anyagcserét, eltávolítja a méreganyagokat. Enyhíti a fejfájást, javítja a bőr állapotát és még számtalan jótékony hatását tudnánk felsorolni. Ki ne szeretné ezeket fokozni?

tovább